יום שלישי, 28 בינואר 2014

המרוץ אל ספק האינטרנט הכשר



יהודי שומר תומ"צ, הרוצה אינטרנט, צריך לבחור באחת "הספקיות הכשרות" הקיימות בשוק:
אינטרנט רימון,  נטצח,  אתרוג,  נתיב
מי הכי טוב?  אצל מי תתייבשו חצי שעה בטלפון?  ומי לא מחפש לקוחות חדשים
כל התשובות 

--------
הפוסט שלפניכם הוא פרי מחקר מעמיק של מספר חודשים,  הוא מקיף את כל התחומים הרלוונטיים, אך כמובן, הוא גם ארוך... למעוניינים, ניתן לקפוץ ישר אל המסקנות בסוף.

בחודשים האחרונים יצא לי להשתמש בשירותים של כל חברות הסינון המובילות בשוק,  והנה התוצאות.  השתדלתי לסקור כל ספק לפי פרמטרים של מחיר, שירות לקוחות, וטיב החסימה

ובכן..  נתחיל מההתחלה,  כמובן

אינטרנט נתיב
אינטרנט נתיב הוא האופציה הכי מסוננת,  אם אתם יודעים מראש איפה אתם מתכוונים לגלוש...
נתיב זה לא שירותי סינון,  זה גישה לכמה אתרים ספציפיים ותו לא.
יש להם אומנם כמה מסלולים,  אבל כולם על אותו רעיון. אין להם מסלול שמאפשר לך לגלוש באינטרנט תוך סינון מיידי.  מה שפתוח- פתוח. מה שלא-לא.
חוץ ממקרים בודדים,  כל פתיחת אתר נוסף עולה כסף- כדי להרתיע אתכם מלפתוח אותו... נתיב דורשת גם התקנה של תוכנה מיוחדת על המחשב כדי לוודא שאתם גולשים בדיוק איפה שאתם 'אמורים'לגלוש. התוכנה מאפשרת סינון יוצא דופן עד לרמה של 100%!!
כדי להסיר את התוכנה אתם צריכים להתקשר לשירות הלקוחות שלהם ולקבל קוד הסרה.  אחרת זה לא ילך.  גם אם יש לכם תואר שני במדעי המחשב:-)
החיסרון הגדול מבחינת הסינון של נתיב הוא שהתוכנה מותאמת לווינדוס בלבד.  כלומר: אם אתם גולשים למשל דרך טאבלט אנדרואיד,  תגלו שבעצם אתם גולשים כמעט כמו כל לקוח אחר של 018. (נתיב אינם ספקים,  הם רוכשים עבורכם שם משתמש וסיסמה מ018) ללא שום סינון וחסימה!
מבחינת מחיר נתיב זהו הפיתרון היקר ביותר.
אתם משלמים בערך 50 שח חודשי +200 שח חד פעמי על התוכנה. ומבחינת מהירות תקבלו מהירות 'מרקיעת שחקים' של 1.5 מ"ב. (כן,  אחד וחצי עד שניים וחצי מגה בייט)
להערכתי נתיב מתאים רק לחרדים שרוצים להיות בטוחים שבחיים לא יגיעו למקום לא ראוי,  ומוכנים להקריב בשביל זה את כל חווית הגלישה .
שירות לקוחות: יוצא דופן באיכותו.  מענה מיידי בכל שעה,  רצון אמיתי לעזור,  וגם קהילה ענקית בפורום נתיב.  ככה זה שפועלים מתוך תחושת שליחות.

אנדרואיד ודפים מאובטחים: אין להם שום פיתרון לאנדרואיד למרבה הצער (והם באמת נשמעו מלאי צער על כך. שאפו), אבל דפים מאובטחים ודפים רגילים מסוננים באופן שווה לחלוטין ע"י התוכנה השולחנית.



נטצח:
נטצח היא ספקית אינטרנט מארה"ב, עם נציגות בארץ.
אני מניח שבחו"ל יש להם יותר קליינטורה מכאן. העסק כאן בארץ נראה פשוט לא רציני. פרטים בהמשך.

על המהירות והסינון שלהם כתבתי בעבר  ולכן אני לא יחזור על זה. בקצרה: הסינון שלהם מרגיש לפעמים מוגזם ובלי קשר, ומצד שני, לפעמים הם נופלים ויש דברים לא ראויים שלא מסוננים (די נדיר, אבל קורה).
מחיר: הם ממש לא זולים. המחירים שלהם לא השתנו ולא זזו מהפעם הראשונה שבדקתי (לפני שנתיים בערך). מהירות רגילה מבחינתם היא 2.5 או 5 מ"ב. אם תרצו מהירות סבירה של 10 מ"ב תיאלצו לשלם מחיר מופרז לחלוטין של ... 70 ש"ח! מישהו שם לא מעודכן במחירים של השוק כיום.

אנדרואיד ודפים מאובטחים: אין להם שום פיתרון לגולשים דרך אנדרואיד, אבל לדפים מאובטחים יש פיתרון: יש להתקין תעודת אבטחה מאתר נטצח ואז גם דפים מאובטחים (למשל גימייל) יהיה מסוננים. בדקתי, והעסק פועל כמו שצריך.

שירות לקוחות, ומכירות: אם עונים, עונים מייד- עובדה משעשעת ביותר...
כל פעם שהתקשרתי לתמיכה הטכנית, נעניתי ע"י אותו נציג! וכן כל פעם שהתקשרתי למזכירות/ שירות לקוחות/ מכירות נעניתי ע"י אותה נציגה...  היו פעמים שהתקשרתי למכירות ולא נעניתי. כאילו "אין אף אחד בבית". התחושה שלי שזה כל מה שיש להם כאן בארץ: נציגת מכירות אחת (שיוצאת להכין קפה מידי פעם, כמובן) ותומך טכני יחיד...
שוב, זו סתם תחושה וייתכן שאני טועה.
התחושה הזו מקבלת סימוכין מהאתר שלהם. הוא מעלה אבק. אין שם אף קטגוריה שפעילה (חוץ מהורדת תעודת האבטחה) ומעודכנת. למשל: לא ניתן לשנות מסלולים דרך האתר. אין שם אפילו את הטלפון שלהם בארץ!..

הדבר הטוב אצלם זוהי המהירות גלישה: אם אתם במסלול של 10 מ"ב למשל, המהירות שלכם תהיה תמיד מעל ה10 מ"ב המובטחים.


ועכשיו נטפל בחברה 'האהובה ביותר של כל הזמנים' וזוכת פרס "החברה ללא תודעת שירות לקוחות" - ידידתנו הוותיקה-
 אינטרנט רימון.

באינטרנט רימון כנראה יודעים מה ההגדרה של "מונופול" ומתנהגים בהתאם. הבעיה: הם כבר לא מונופול. מישהו צריך לספר להם את זה.
אתם רוצים לקבל שירות, מתקשרים, וממתינים בערך 20 דקות על הקו. וגם אז, לא תמיד תקבלו מענה איכותי. לפעמים יענה לכם נציג מסור, עם מרץ, ויעזור לכם ככל יכולתו ובשמחה. אתה רוצה לשנות מסלול? בטח! אתה רוצה שנבדוק ביחד למה ה"סקי דרייב" לא פועל? בטח! אתה רוצה עזרה בהתקנת התוסף לאנדרואיד (ועל כך מייד)? בטח!
ולפעמים תיפלו על נציג מתוסכל ועייף שרק רוצה לגמור איתכם. מה שתשאלו הוא יגיד לכם שאין כזו אפשרות, ואם הוא יואיל בטובו לסייע לכם -נניח לפתוח אתר מסויים- אתם תניחו את השפופרת ותגלו ש... כמובן, האתר עדיין סגור.

היו לי כמה וכמה שיחות משתי הסוגים. כן, גם מהסוג הלא נחמד. חוסר עקביות שכזה נקרא "חוסר תודעת שירות". לתשומת לבכם, אנשי רימון.

סינון: דומה שאין טעם להרחיב על הסינון של אינטרנט רימון. הסינון איכותי, יעיל, די חכם ובכל רמת סינון אתם לא מופתעים. מה שכתוב זה מה יש. הבטיחו לכם שלא תהיה לכם צפיה בסרטונים במסלול מסויים? אז לא תהיה. לא חשוב כמה תנסו.
הבטיחו לכם גישה מוגבלת ומסוננת לפורטלים הגדולים בארץ? אז זה מה שתקבלו.
כמובן שיש להם שטויות לפעמים ואתרים מסויימים סגורים בפניכם למרות שאין בזה טיפת הגיון. אבל יחסית לשאר שירותי הסינון שאני מכיר, הם הכי טובים.

מחיר: המחיר שלהם די סביר, ועם התמקחות יהודית עסיסית תוכלו לקבל תוצאות יותר טובות.  חבר סיפר לי פעם שיצא לו מאוד זול לסגור איתם גם על תשתית (הם מקבלים מבזק מחיר יותר טוב ממה שאתם תקבלו). כן כן.

אנדרואיד ודפים מאובטחים: ניתן להוריד מהאתר שלהם תוסף לסינון גם בגלישה מטאבלט/ סמארטפון אנדרואידי. למעשה, כמעט לא תצליחו לגלוש בלי התקנה של של התוסף.
אינטנרט רימון היא החברה היחידה שמציעה פיתרון לאנדרואיד!!

התוסף (=תעודת אבטחה) הוא לסינון ממוחשב של דפים מאובטחים. דפים מאובטחים לעולם לא יסוננו אנושית. ככה בכל מקרה מבטיחים לי ברימון. אני מקווה שהם צודקים.
האימייל שלי צריך להישאר שלי בלבד, ולא נחלתם של עובדים חטטנים...

>>זה המקום לציין שבהתקנת התוסף/ אישור אבטחה קיים סיכום. תיאורטית עובד בחברה יכול באמצעות התוסף להיכנס לתיבת המייל שלכם, או לחשבון הבנק שלכם<<

אתרוג:
אתרוג היא חטיבה של אינטרנט רימון המיועדת לציבור החרדי.
ההבדל מתבטא בחסימה יותר הדוקה. עקרונית המסלול הכי פתוח באתרוג זהה למסלול הכי סגור ברימון... עם הבדל 'קטן': באתרוג לא ניתן כלל לראות סרטונים ביוטיוב!...
מה שאומר: זה מתאים לא חשש למשפחה החרדית הממוצעת.
מסלולי סינון מסווגים לפי בעלי מקצוע: ב"נתיב" זה קיים ועובד היטב. למשל: יש אתרים שיהיו פתוחים לגרפיקאי, ואתרים אחרים יהיו פתוחים רק למעצבת פנים. לפי הצורך.
ב'אתרוג' תיאורטית קיימים ג"כ מסלולים כאלו, אבל "זה לא זה"- אין הרבה קשר בין סוג המסלול שלכם למה שיהיה פתוח לכם...

שירות לקוחות, מחיר, אנדרואיד: הכל זהה לאינטרנט רימון. על מגרעותיה ומעלותיה.

שורה תחתונה: כמו כל דבר אחר בחיים, גם בזירה הממוחושבת לא תמצאו פיתרון מושלם למה שאתם צריכים.

אם אתם חרדים, כנראה שאתם צריכים ללכת על נתיב. 

אם חשקה נפשכם במהירות גבוהה, תלכו על נטצח.

אם חשקה נפשכם בגלישה עם טאבלט אנדרואידי- רימון זה הפיתרון בשבילכם.

ואם סתם ככה אתם רוצים לא להתמכר לרשת המקוונת- לכו על אתרוג. מובטח לכם שלא תתמכרו למה שיש להם להציע...





תגובה 1:

  1. יפה מאד.
    הסינון לאתרים מאובטחים חשוב כי בלעדיו אפשר לגלוש ללא שום הגנה בסיסית
    בכל אתר שמתחיל ב - HTTPS (ויש גם תוסף שמתחבר אוטומטית למאובטח)
    הבעייתיות בסינון לאתר מאובטח הוא שבעצם הספק "קורא" את תוכן הדף המוצפן
    כולל,למשל,פרטי האשראי שהזנת ב"קניה בטוחה".

    השבמחק