יום ראשון, 21 באוגוסט 2011


אינטרנט רימון- מה ש(לא) טוב באינטרנט.
בעולם האינטרנט חשוב מאוד להתחבר לשירותי סינון, ישנם כמה וכמה ספקים המציעים רמות שונות סינון, בפוסט זה נתמקד בספק הבולט בתחום הלא הוא אינטרנט רימון, ונבדוק מה מצבו של הרימון האם הוא רקוב חלילה או שמא במצב תקין. (חשוב לציין שיש לחברה זו גם חברת בת ״אינטרנט אתרוג״ המסננת באופן יסודי בבחינת אתרוג כשר ומהודר, ואולי גם עם פיטם.. אך לא ניגע בזה בפוסט זה, על מנת שהפיטם לא ישבר חס וחלילה ויפסול האתרוג...)


רימון מפרסמת כבר הרבה מאוד זמן ומשווקת את עצמה בתור ״ספק האינטרנט המוביל את ניהול התוכן בישראל״ ו״אינטרנט רימון- מה שטוב באינטרנט״
האומנם? הסכיתו ושמעו.
לאחר מחקר מעמיק נמצא כי  כפי הנראה אסטרטגיית הסינון ברימון היא שמכיוון והאינטרנט הינו דבר לא ראוי, רצוי לספק ממנו מה שפחות ללקוחות באופן כללי.
כמובן שזה אומר לתת לקוחות בערך חצי שליש ורביע מרוחב הפס המובטח, וגלישה איטית במיוחד בזמנים שבהם ראוי לעשות דברים יותר טובים כדוגמת מוצאי שבת. אך זה גם יותר מכך: כחלק מאסטרטגיית הסינון הוחלט ברימון לאפשר למנויים לטעום ״יום בלי אינטרנט״
שזה אומר שעל מנת שלא ניפול ברשת עלינו לוותר לפחות יום אחד בחודש על האינטרנט, אך כאן נתקלו הרימונים בבעיה, אולי משום מה הלקוח לא רוצה ניתוק פעם בחודש? הרימונים פתרו את הבעיה ביצרתיות: הם פשוט לא שואלים..

ואכן כלקוח אינטנט רימון אני חווה ניתוק מלא  (הנגרם ככל הנראה מקריסת שרתי רימון) בערך פעם בחודש.
יאמר לזכותם שהם לוקחים את מסורת הניתוקים ברצינות רבה ושומרים אל אלמנט ההפתעה, הניתוק לעולם לא יהיה באותו יום כמו בחודש הקודם!...
למשל אם ב י׳ לחודש לא יהיה לי אינטנרט, לפחות יש כאן פרס ניחומים - בחודש הבא אני לא יודע אם לרימון לא יהיו תקלות נוספות, אבל בי׳ בוודאי שהכל ידפוק.
וכך נראית החגיגה כשמתרחשת הקריסה החודשית ברימון (אגב למותר לציין שחברת רימון לא רואה סיבה כלשהי לפצות את לקוחותיה. הרי לא יעלה על הדעת שבגלל שללקוחות לא היה אינטרנט יום או יומיים בחודש אז רימון יגבו פחות תשלום חודשי. הרי התשלום הוא על הימים שמשום מה כן היה אינטרנט...):
קודם כל לוקח כמה דקות כדי לקלוט שאכן יש תקלה, עוד כמה דקות בדיקה שהתקלה לא בתשתית. עכשיו מגיע הזמן להתקשר לרימון.
לרוע המזל המספר הוא כוכבית משהו, לא חלילה מספר נייח או מספר כשר אלא כוכבית, העולה הרבה יותר יקר לדקת שיחה. למה? ככה.

כצפוי מחברה הדוגלת  באי מתן שירות ובזילזול מחפיר בלקוחות, אי אפשר בקלות להתקשר למוקד שירות הלקוחות של רימון ולקבל הבהרות והתנצלויות מנציג שירות הלקוחות. צריך לנסות ולקוות להרבה מזל. אומנם יתכן שנזכה במו אוזנינו לשמוע את התקליט המבשר לנם בשמחה ש״אינטרנט רימון מה שטוב באינטנט, עקב תקלה זמנית לא ניתן לגלוש באינטרנט״.... אבל מצד שני הרבה יותר צפוי שלא נשמע אפילו צליל חיוג, כלום! הקו קרס...
ובמילים פשוטות: אתה מתקשר לספק התוכן שלך כי אין לך אינטרנט ומגלה שלא רק שהספק קרס- גם המוקד הטלפוני שלו קרס...
למה רימון לא תעשה גיבוי לשעת חירום של הטלפוניה שלהם? למה? ככה.
הכיף הכי גדול הוא כמובן שאם התמזל מזלנו ובזמן שהתקשרנו המוקד עדיין פעל, אנחנו נזכה להנות למעלה מהמשוער. אנחנו נבחר לשוחח עם נציג שירות לקוחות ונשמע ל׳הפתעתינו׳ שמקומנו בתור הוא 38/40/45 (!!!....) וכדי שלא נשתעמם חלילה בשעה וחצי- שעתיים ההמתנה שלפנינו רימון יבדרו אותנו וישמיעו באזנינו את תשדירי הפרסומת שלהם במחרוזת. ואחרי שהמחרוזת הראשונה תיגמר אנחנו נשמע קריין המצהיר שבעקבות החופש בגדול אינטרנט רימון יוצאת במבצע חסר תקדים כלשהו.
והקריין ממשיך בפאתוס השמור לפוליטיקאי בנאום בחירות לבשר על מוצרים שונים ומשונים של רימון בתחום התקשורת.
למה שאדם שפוי הזועם על חוסר השירות ועל ההמתנה המייגעת ירצה לרכוש מרימון עוד משהו? למה, ככה.

עוד לא נספיק להפנים את המבצע המפעים וכבר תתחיל להתנגן מההתחלה מחרוזת הפרסומות לרימון. מההתחלה, אין הקלות בעונש, אין ניכוי שליש מחרוזת על התנהגות טובה ואין אפשרות לשלוח את הקריין המרגיז לחופש. אה, וגם אין על מי לצעוק. כי כדי לצעוק על נציג שירות נצטרך להמתין באושר עוד שעה וחצי...
אם הצלחנו לעבור את כל המסלול והגענו לנציג שירות המותש (ובצדק, יש לומר) מה שנוכל לשמוע זה סדרת תירוצים ססגונית: החל מה״אתה בטוח שהראוטר שלך מחובר לחשמל??״ הקלאסי ועד ל״אולי יש תקלה בבזק, ניסית לשאול אותם??....״ המפתיע.
ואז לאחר שנלחץ את הנציג שירות לקיר קיים סיכויון קטנטן שהוא יודה שקיימת תקלה כלל ארצית. מתי תתוקן התקלה? קצת רעשי רקע וצעקות של האחראי, ואז גימגום של הנציג: ״בשעות הקרובות...״

מסקנה: הרימון מומלץ לבעלי קיבה חזקה בלבד.


(הערה 1: במאמר נטען כי קיימת אפשרות לקבלת התנצלות מנציג שירות על הניתוק וקריסת השרתים החודשית ובכן, לאור ממצאים חדשים קבלו תיקון: אין אפשרות לקבלת התנצלות.
הערה 2: חשוב לציין כי בזמנים רגילים השירות של רימון הוא יוצא מהכלל ואם מתקשרים לנציג שירות זמן ההמתנה הוא 20 דקות בלבד...)

תגובה 1:

  1. כוכבית ו-4 ספרות? אם כן, זו השיחה הכי זולה (אחרי 1800). לפי מה שזכור לי: 1700 זה מחיר שיחה רגילה, *xxxx זה מחיר שיחה רגילה עד 40 אג', משם והלאה על חשבון החברה (ביררתי פעם בבזק..).
    38/40/45, ככה זה בכל חברות הטלפוניה, השאלה היא גם כמה נציגים יש להם... בכל אופן, מה שאני עושה, שם אותם על רמקול ליידי, ועובד במחשב. לא אכפת לי אם עוברים 5-10 דקות.

    השבמחק